måndag 29 mars 2010

Avböjt omval!


Jag har ju vi det nyligen genomförda årsmötet för Länsförbundet avböjt omval som 2:ndre vice ordförande.Varför har många frågat och många har även tyckt att det varit tråkigt att jag lämnar posten.Men jag kommer sitta kvar som styrelseledamot och representera min kommunförening.Sedan tycker jag det har varit väldigt roligt att så många har kommit fram,och beklagat att jag kliver åt sidan.Det är sådant som man tycker är roligt,man borde höra det när man sitter på sin post också för det uppskattas.Varför gör jag då detta?Ja det har ju varit en väldigt lärorik och intressant tid i Länsförbundets AU,men ack vilken tid det tar.Jag har mer eller mindre varit på kansliet 1gång i veckan,och då ska man veta att vi har en heltidsanställd,plus köper in ekonomitjänsten av Studieförbundet Vuxenskolan.Ja alltså det tar tid om man då som jag vill göra saker och ting bra,inget halvdant.Men mitt problem blir ju då att jag även jobbar heltid,är ordförande i Hylte kommunförening,sitter som sammankallande för Kampanjgruppen Halland och har en post i kommunen.Jag kommer ju driva en väldigt tuff personvalskampanj i min valkrets inför landstings/regionvalet (Fbg-Hylte valkrets),där mitt mål är att ta det andra mandatet åt Folkpartiet.Detta arbete kommer ta min tid i anspråk,och då kan jag helt enkelt inte sitta på för många poster.Jag gör detta för människorna på Landsbygden!de ska få en egen politiker som för fram deras talan,och för min egna del och För att Folkpartiets Liberala politik ska bli mer framgångsrik.Ska man kampanja på landsbygden så kan man inte hasta igenom byarna på 5min,även om det bara finns 5 hus.Man måste då ta sig tid att stanna till,prata med människorna som bor och lever här och låta klockan gå,det kan ta 2tim på ett ställe och det får man vara beredd på.Då jag själv lever och bor på landsbygden så vet jag hur det är här,men det viktigaste är att vi trivs och njuter på landsbygden!och det gör vi och vill fortsätta att göra.Så låt mig få bli Landsbygdens röst!så vi kan få möjlighet till att fortsätta leva det liv vi vill.Liberala hälsningar...

1 kommentar:

  1. Lycka till Niclas... och det är helt rätt inställning!!

    Kram/Maria

    SvaraRadera