torsdag 7 juli 2011

Snevriden debatt!


Jag börjar tröttna på debatten om att tillåta eller ej tillåta gårdsförsäljning av alkohol. Den är så snevriden och ingen tycks vilja erkänna detta. Vad jag syftar på är när alla som tycks vara motståndare mot att tillåta gårsförsäljning av alkohol hela tiden hänvisar till den svenska folkhälsan. Jag erkänner och håller helt med om att folkhälsan är viktig. Jag håller också med om att det är allvarliga konsekvenser som alkoholen medför! det hymlar jag inte med. Men att jämföra detta, och varna för att gårdsförsäljningen skulle vara ett stort hot mot den svenska folkhälsan är ju rent trams. Var ärliga istället! och erkänn att det är hotet mot detaljhandelsmonopolet (systembolaget), som ni motståndare till varje pris vill försvara. Det tycker jag skulle var mer ärligt! istället för att tvinga in er i en återvändsgränd där ni hela tiden talar om folkhälsan. För om ni ska tala om faran med den svenska folkhälsan, och tillåten gårdsförsäljning! och inte nämner ett ända ord om Tysklandsresorna, internethandeln med alkohol! som börjar man ju fundera på i vilken del av Sverige ni bor i. Ta och res ner till Puttgarden, Burg eller Rostock och kolla in med egna ögon så förstår ni nog vad verklighetens fara med den svenska folkhälsan är för något. Då tror jag ni kommer tycka det är okey om vi som har ideer, och vill satsa på svensk besöksbransch och turistnäring låter oss göra det. Liberala hälsningar...

1 kommentar:

  1. Samuel Ahlström7 juli 2011 kl. 13:53

    Jag håller på dig Niclas, tycker du har sunda värderingar i det mesta och flesta frågor! Mer sånt så skulle världen va otroligt mycket bättre!

    //Samuel

    SvaraRadera