söndag 11 oktober 2009

Arrogant kommunpolitik!

Ja då har det hänt att man har fått påhopp ifrån en kommunalpolitiker inom Centern.Ja vad ska man säga?Jag kan ju bara beklaga att Centern använder sig av dessa personer,som av många kommuninvånare ses som en arrogant föredetting (Ex Riksdagsman).Vad har han gjort då?Jo han anväder många ord i tal och skrift som en del av väljarna inte vet vad de betyder.Detta gör han i en insändare där han besvarar en artikel som jag har skrivit,vilket glädjande då uppmärksammats av väljarna som nedsättande uttryck mot mig.Att han behöver uttrycka sig på detta sätt i Hylte Kommun måste ju betyda att han känner sig hotad av mig inför en kommande valkampanj på något vis.Jag anser som många med väljarna,att vi inte ska behöva ta till ett språkbruk,som är ett nedsättande uttryck för att göra sig förstådd.Vi ska föra en valkampanj som väljarna förstår,och det känns bra när man får sms och insändare i press som tar mitt uttryck i försvar.Ha det Liberalt bra tills nästa gång!

1 kommentar:

  1. Tyvärr ser vi samma tendenser här i vår kommun.. Debatt-tonen är under all kritik och man skjuter på person istället för på sakfrågan.

    Ibland undrar man varför man håller på!?
    Men men.. ja du vet!!

    Ha det gott
    Kram/M

    SvaraRadera