onsdag 9 december 2009

Landsbyggden!...En del av framtiden!

En del säger att det är problem på landsbyggden,folk flyttar därifrån och det finns inga jobb,ingen framtid.Jag vill inte hålla med om det riktigt,det finns en framtid! om de rätta förutsättningarna,och viljan finns.Ta det här med jobben! så tror jag att man kan skapa ca 5000-6000nya jobb inom nya verksamheter som hästuppfödning,turism,småskalig förädling av livsmedel.Ta det här med ekologisk mat,ursprungsmärkning, sådant som blir mer intressant för konsumenterna.Människorna vill veta hur djuren haft det och var köttet kommer ifrån.Alltså mer närproducerat.Den ekologiska trenden är väldigt stark och mycket mer intressant idag än vad den har varit.Alltså så finns många förutsättningar för en blomstrande landsbyggd där även tradionellt lantbruk med livsmedelsproduktion och skogsbruk,trädgårdsnäring,landsbygdsturism och upplevelseindustri ingår.Och om man kollar så är de gröna näringarna en växande bransch.Jag är övertygad om att utflyttningen ifrån landsbyggden kommer att stanna av,och få en inflyttning istället.Man söker sig tillbaka till landsbyggden för att man vill ha livskvalitet.Men då måste man även börja satsa på landsbyggden,där utbyggnad av infrastruktur är av stor vikt.Då menar jag inte bara vägar utan att man även får tillgång till en fungerande internetuppkoppling(bredband),telefoni och postgång.Jag ser en positiv framtid på landsbyggden,och vill inte byta bort lugnet mot en massa trafikbuller i en stad.Liberala hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar