torsdag 3 december 2009

Svininfluensan!

Det talas och tjatas om att vi ska vaccinera oss mot Svininfluensan.Jag kan väl tycka det är en bra ide om vi kan stoppa spridningen igenom vaccinering.Sedan ska man respektera dem som väljer att avstå av olika anledningar,kanske många gånger av felaktig info.Själv hade jag tänkt att vaccinera mig,men har nu bestämt mig för att avstå.Jag har helt enkelt tröttnat på att åka fram och tillbaks till Vårdcentralen och inte få någon spruta.Jag har nu åkt till Vårdcentralen i Torup 4gånger och fortfarande inte lyckats få något vaccin.Första gången när jag kom dit sa de att jag tillhörde fel kategori,varvid jag inte skulle få någon spruta även om det var nästan tomt i väntrummet (4pers väntade).Nästa gång var det min kategori,men döm om min förvåning när man kommer dit och de har ändrat öppettiderna (13.00-17.00)...puh.Sedan var jag där igen 1 vecka senare,och då var det kö varvid jag åkte hem och tänkte jag återkommer lite senare.Sagt och gjort tillbaks till Vårdcentralen ca 1timme senare och då sitter det en lapp på dörren att vaccin är slut!Jag kan inte förstå hur Landstinget Halland har planlagt detta med vaccinering av befolkningen,men bra är det inte.Jag skulle inte heller vilja byta med personalen som ska försöka få detta att flyta bra,det går ju tydligen inte.Alltså ger jag nu upp!Det går inte att springa ifrån sin arbetsplats och märka att de har ändrat öppettider,vaccin är slut,fel kategori av befolkning och köbildning.Jag tror det är fler än jag som ger upp vaccineringen,av samma anledning som jag.../Hälsn Niclas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar