torsdag 10 juni 2010

Debattboxning!


Ja då har man fått chansen att deltaga på för mig något nytt!"Debattboxning".Först när förfrågan kom att deltaga med så kort varsel var jag lite tveksam,var även upptagen men valde att tacka ja.Jag är med facit i hand glad att jag tackade ja,för det var en debattform som inte blev stel och tråkig utan väldigt lättsam och trivsam.Det var "Hela Sverige ska leva/Halland som hade bjudit in till denna trevliga kväll uppe i Tvååker.Alla riksdagspartier var inbjudna,men Moderaterna och Socialdemokraterna var inte där.Det var 15 olika frågor som berör landsbygden som man skulle besvara,och deltagarna lottas två och två.De 15 frågorna drogs sedan ur en burk,vilket man fick 1,5min på sig att svara och även motståndaren hade lottats.När både sedan hade svarat så fick publiken rösta och nästa par går upp i ringen och gör samma sak med nya frågor.Sedan räknas poängen ihop och man korar en vinnare.Som avslutning så hade man ifrån varje parti möjlighet att presentera sin egna politik angående landsbygden.Det blev jag som fick avsluta och det kändes bra,då jag i övriga ronder inte fick ihop tillräckligt med poäng.Det är bara att konstatera att ett känt namn är inte lätt att slå.Det blev Helen Andersson ifrån Fbg och Centern som vann,tätt följt av Lars Gustafsson KD och riksdagsledamot ifrån Laholm.Men som sagt det var en mycket trevlig kväll med ett annorlunda upplägg,och trevligt mingel med både politiker och vanliga väljare/människor ifrån både Källsjö och Varberg mm.Ett stort tack till dem som hade ordnat detta,och till att jag fick chansen att deltaga.Nu laddar jag batterierna för att på Lördag åka till Växjö,och träffa små kommunföreningar i Småland.Det är tänkt att vi ska se hur vi kan stötta och utbyta olika kampanjtips för ett bra valresultat för ett mer Liberalt samhälle.Jag är övertygad om att det kommer bli en bra och trevlig Lördag.Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar