lördag 12 juni 2010

Vita fläckar Växjö!


Ja då har man varit med på Vita fläckar valkonferans i Växjö.Sven Astevall som bjöd in mig ska ha all credit,för det var verkligen en rolig och trevlig dag i Växjö.Att bara få träffa dessa för mig många nya människor var trevligt.Att man sedan fick en kontakt,som ibland kändes som man redan kände dessa människor ifrån Smålands alla hörn var en del av det hela som gjorde det så bra.Vi diskuterade både det ena och det andra och jag kan väl känna att tiden var för kort,men blir väl gärna så när man har trevligt.Det är bra att komma ut och knyta nya kontakter då det visar sig att man kan hjälpa varandra,stötta så att det blir en bra valkampanj för ett Liberalt bra valresultat.En sak som också var intressant,var att om man tycker man har en liten kommunförening så kan det visa sig att den kanske inte är det.Det var en trevlig dam som berättade att hon bara hade 5 medlemmar i sin kommunförening,det är dessa människor som verkligen ska ha all heder att de orkar hålla igång.Nä det var en lättsam och bra dag,gott kaffe och god smörgåstårta och jag hoppas att jag tills nästa gång vi träffas ska ha med några fler Folkpartister ifrån Halland,Växjö och Småland ligger ju bara ett stenkast bort.Det som är intressant är ju också att när vi har varit på Unnaryds marknad har haft en del besök ifrån Småland som Ljungby,Tingsryd och då kan det ju tyckas märkligt om vi inte skulle kunna sammarbeta för ett mer Liberalt samhälle.Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar