torsdag 17 juni 2010

Händelserik vecka!

Jag måste säga att detta varit en både händelserik och annorlunda vecka med både ris och ros.Jag börjar med det lite småtråkiga som delvis beror på mig själv.Det var efter min debattboxning som jag varit på uppe i Tvååker som jag fick dåligt betyg i en lokal tidning.Jag tar åt mig av den kritiken,och kan bara konstatera att man lär sig något nytt hela tiden.Men jag har varit i kontakt med tidningen och har i dagens tidning fått chansen att förklara mina ståndpunkter i vissa frågor (Hallands Nyheter).Sedan fick jag även besked om att jag vunnit ideologitävlingen som annordnats i Radio Halland inför valet 2010.Den tävlingen gick ut på att med 300 ord definiera sitt partis ideologi,där sedan lyssnarna fick rösta fram det bästa summeringen av varje parti.Det som var extra intressant var att det var 2 olika politiker ifrån en liten kommun som vann.Jag ser framimot kommande vecka då det även blir en intervju i Radio Halland.Sedan måste jag bara berätta några glädjande ord om att det med knapp marjoritet röstades igenom att förbudet mot att bygga ny kärnkraft tas bort den 1 augusti i år.Gamla reaktorer kan alltså ersättas med nya,och jag är övertygad om att detta är ett positivt besked för den svenska basindustrin.Sedan måste jag bara skriva av mig lite om vad jag tänker och funderar på,då det gäller de Röd Grönas förslag på höjd bensinskatt.De försvarar sig med att en höjd bensinskatt påskyndar övergången till icke fossila bränslen,eller att man väljer åka kollektivt.Jag kan ju bara konstatera att det är trams att påstå något sådant,iallafall om man som jag bor på landsbygden.Varför?jo jag behöver bilen dagligen för att ta mig till arbetet,affären,tandläkare bland annat.Jo men åka kollektivt då?jo i städer funkar säkert detta jättebra men inte på landsbygden,och är inte säkert att det någonsin kommer att funka då många bor utspritt på landsbygden.Då är det omöjligt att bygga en kollektivtrafik som funkar så alla kan åka kollektivt.Att byta bil till en mer miljövänlig bil då?jo den dagen jag tänker,eller har råd att byta bil!men det är inget som de Röd Gröna ska bestämma utan det är upp till varje individ att avgöra när man ska byta bil.Alltså så kommer en höjd bensinskatt bara att kosta mer pengar för oss som bor och verkar på landsbygden,och inte få den miljöeffekten som de Röd Gröna tycks tro.Alltså så blev veckan till slut en riktigt bra vecka,och jag kan bara konstatera att är något negativt och jobbigt så kommer det en morrondag och den kan bara bli bättre.Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar