tisdag 5 oktober 2010

Jag gillar Danmark?


Jag har alltid gillat Danmark, och den danska livsstilen. Det har alltid känts mer avslappnat och gemytligt. Men jag börjar bli orolig för den utveckling som nu sker i Danmark. Det har varit livliga samtal om Frankrikes utvisningar av Romer, och det är inget jag stödjer det Frankrike gör och har gjort. Men det jag funderar på är hur Danmark tänker, då de utvisar medborgare ifrån sina nordiska grannländer som inte kan försörja sig själva. Vi kan alla hamna i den olyckliga spiralen att vi inte kan försörja oss själva, det kan bero på sjukdom, arbetsslöshet. Ska vi då behöva bli utvisade? det löser väl inga problem! Det som är ännu mer beklagligt är att Danmark riskerar att bli ett isolerat land. Då den ansvariga ministern skulle förklara sig inför det Nordiska rådet, så svarade hon att hon inte såg någon anledning att komma. Detta riskerar att kraftigt skada den fina bild av ett gemytligt, och fint land som jag har haft. Jag hoppas att man även i framtiden kommer känna sig välkommen, och att min oro för utvecklingen har varit överdriven. Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar