lördag 2 oktober 2010

Vad händer nu?


Jag har de senaste dagarna fått många frågor om vad som nu händer. Ja alltså nu efter valet, hur kommer det bli i kommunen, i Region Halland och Riksdagen. Jag kan bara säga att nu är det ett tjuv och rackarspel av högsta rang, och av vuxna människor som kallar sig politiker. Nja så illa är det väl kanske inte, men det förekommer säkert något liknande. Jag kan berätta att här i Hylte kommun så förs samtal mellan olika partier, vi i Folkpartiet har blivit kontaktade och deltar ihop med andra partier. Vad utgången blir vet jag ännu inte, men jag kan säga att det är inte lätt. Man måste vara medveten om att det är att ta och ge om man ska lyckas att nå en överenskommelse. Sedan kan jag ifrån mitt och Folkpartiets sida se att vi kan inte ge oss för mycket här i Hylte kommun, vi gick till val på vissa frågor som väljarna uppskattade, och belönade oss med detta genom att rösta på oss. Vi måste tänka på valet som är 2014, och kan inte svika väljarna genom att backa i vissa viktiga frågor. Vi gick fram i alla valkretsarna här i Hylte kommun, och fick ett mandat till i kommunfällmäktige och det måste vi värna om gentimot väljarna. Både Centern, Moderaterna, KD och Kommunens Väl backade, då känns det som att vi trots allt har trumf på hand, och att vi lyckas genomföra våran politik. Men visst vi är inte partiet som ska sitta och vara tvära och tjuriga, utan vi ska lyssna och försöka komma överens på något vis som kommer gynna hela kommunen. Kortfattat kan man väl berätta att det kommer genomföras samtal inom Region Halland också, men på ett annorlunda vis då Allians partierna har makten vilket inte är fallet i Hylte. Även på riksdagsnivå förs det säkerligen samtal om allt och inget för att försöka hitta en bra lösning på det uppkomna läget. Men det är roligt att ni som är nyfikna frågar och ställer frågor, ni är alltid välkomna med dem. Hoppas ni fick lite svar nu...Liberala hälsningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar