onsdag 17 november 2010

4 år framåt!


Ja då börjar det ljusna vad/vilka uppdrag som man kommer att ha fyra år framåt i Region Halland. Det är med en stor nyfikenhet och spänning som man ser framimot dessa fyra åren. De uppdrag som jag nu har blivit vald till är följande: Ersättare i Regionstyrelsen, Ordinarie ledamot i Regionservice och ordinarie ledamot i stiftelsen Musik i Halland. Vi uppe i Hylte får även ordförandeposten i Hyltenämnden som tilldelats Ingegerd Torhall. Jag känner mig stolt och hedrad för dessa uppdrag, och kommer göra mitt yttersta för den Liberala synen och med respekt för dem som röstade på mig i valet. Tyvärr så är inte uppdragen tilldelade i kommunpolitiken ännu (fortfarande inte klart vem som ska styra i Hylte kommun). Jag tror visserligen att det kommer att klarna nu den kommande veckan, eller det bör göra det. Det är inte försvarbart imot väljarna att dra ut på tiden, om vem som ska styra fyra år framåt. Kan tänka mig att även personal vill veta hur framtiden ser ut. Orsaken är inte bara en, utan det är enligt vad jag tror och vet många olika orsaker som har gjort att det har dragit ut på tiden. Jag vill inte gå in på orsakerna här då det fortfarande kan vara känsligt med framtiden i Hylte kommun. För att kunna bedriva detta politiska arbete som jag gör, så vill jag klargöra att jag har ett heltidsarbete upptill. Ja... jag är ingen heltidspolitiker och känner att 24 timmar är inte svårt att fylla upp. Men samtidigt vill jag vara kvar ute i verkligheten, det är den bästa platsen för att få reda på vad väljarna tycker och tänker. För att få ihop detta så krävs en bra arbetsgivare, och jag vill påstå att jag har det och det ska de ha credit för. Utan att kunna ändra arbetstider som jag i dagsläget kan, hade mitt politiska arbete inte kunnat fortgå. Liberala hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar