tisdag 9 november 2010

Nya Region halland!


Ja då har det äntligen börjat, arbetet med det nya Region Halland. Jag fick i valet den 19 sep väljarnas förtroende att representera Folkpartiet i Hylte och Falkenbergs valkrets. Jag ser framimot att föra deras talan, och kämpa för de liberala värderingarna och för att vi på landsbygden ska känna sig delaktiga. Vad jag har kunnat utläsa så är jag den första som lyckats bli invald ifrån Rydöbruk, och det känner jag mig hedrad av. Men hur har dessa två dagar med nya Regionfullmäktige mötet varit då? jo det har varit många nya ansikten, intressanta samtal och trevliga möten. Det jag kan tycka är viktigt är att vi fyra ledamöter ifrån Hylte kommun, ifrån olika partiblock måste hålla ihop då det rör våran kommun. Men jag ser inga problem med det då det är bra och trevliga ledamöter. I övrigt kan jag konstatera att de flesta, ja alla ledamöter vill att vi i Halland ska ha en bra och säker vård. Vi har kommit långt, men kan bli bättre och märker att arbetet pågår. Jag ser även att arbetet med ett växande Halland kommer fortlöpa, och är övertygad om att detta med nya Region Halland kommer bli bra för alla i hela Halland. Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar