fredag 10 december 2010

Bra samtalsklimat bra för individen!


Efter att nu börjat träffa de olika politikerna, och tjänstemän/kvinnorna i nya Region Halland så känns det väldigt bra. Det känns som att alla vill vara med och driva Halland framåt, och att vi ska nå upp till målet " Bästa Livsplatsen ". Det som jag har märkt som är väldigt positivt är att det verkar finnas en samsyn på ett bra klimat mellan oss politiker och tjänstemän/kvinnor. Även om vi kommer ifrån olika kommuner, olika partier och olika poster så känner man sig välkommen, och som en i gänget. Jag ser framimot att få driva en Liberal politik ihop med dessa människorna, och är också medveten om att det inte alltid kommer bli våran politik som går igenom, men är övertygad om att Halläningen kommer känna sig nöjd. För med ett bra och trevligt klimat mellan oss politiker och tjänstemän/kvinnorna gynnar individen. Men jag har uppfattat det som att det kan finnas en viss risk för konflikt på några områden. Vilka går jag inte in på här utan håller för mig själv. Jag vill inte vara den som håller i tändstickan, och sköter vi oss som vuxna människor så kommer det inte att behövas någon brandkårsutryckning. Framtiden ser ljus ut, och vi ska vara stolta Halläningar. Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar