torsdag 30 december 2010

Jag Nörd?


Man får frågan hur man orkar hålla på med politik allt oftare! Hur man är funtad och kan hålla humöret i schack när man får div olika påhopp. Jag vet jag knappt hur man ska svara på dessa frågor? Man är kanske en nörd (Politiknörd). Men så länge jag tycker det är okej att kunna påverka beslut, kunna vara med och ta beslut, istället för att ligga hemma på soffan och veta bäst så känner jag mig nöjd. Visst det tar enormt mycket tid, även plats då man hör hemma i en liten kommunförening (dock växande), vilket även innebär att man mer eller mindre huserar ett litet lager med div politiskt material. Men som sagts innan så är det enormt roligt, och vilka möten med människor som man får vara med om att träffa. Visst man möter även på vissa knäppgökar också, men det har sin charm också. Och det kontaktnät som man har byggt upp under resans gång kan man idag inte vara utan, eller den gemenskapen med folk runt om i Sverige, ja hela världen faktiskt. Och så länge jag ser saker som kan bli bättre för gamla, ungdomar, miljön ja listan kan göras lång! så vill jag försöka och bidra med vad jag kan påverka, för att vi ska få ett bättre samhälle att leva i med mer Liberala värdegrunder. Och jag skulle inte under några omständigheter vilja vara utan det jag har, eller är delaktig i. Nu vid nyår så börjar en ny mandatperiod på fullt allvar. Det har smygbörjats men det är nu det riktiga och roliga arbetet börjar. Det innebär Regionfullmäktige, Kommunfullmäktige, Regionservice, Arbets-näringslivsnämnd, Ers Regionstyrelsen, Ers Kommunstyrelsen, Ordf Hyltekommunförening, och ordinarie ledamot i Länsförbundet Halland. Så jag ser verkligen framimot dessa fyra år att kunna påverka och träffa ännu mer människor, knyta nya kontakter och berika mitt liv med ännu mer erfarenhet. Ja så visst kalla mig nörd om ni vill! Men en stolt och glad nörd isåfall. Vill även passa på och önska er alla ett Riktigt Gott Nytt År! Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar