torsdag 23 december 2010

En Tanke!


Nu närmar vi oss en helg som för många innebär en enorm stress! det ska handlas mat, julklappar, planeras, ja listan kan göras hur lång som helst. Men vad man mycket lite eller aldrig tänker på är hur mår vi igentligen. För många upplevs julen med ångest och ensamhet. Jag tänker på alla dem som kommer fira jul ensamma, inte har de ekonomiskt väl så de kan spendera en massa pengar på mat och julklappar, alla dessa människor som är sjuka, gamla som unga, dessa kvinnor som riskera att bli misshandlade av sina män. Jag tror då vi sitter och kränger våran julmat och delar ut våra julkappar borde stanna upp, och tänka efter hur det igentligen är att fira jul. För mig ska julen vara en lugn helg då man umgås med nära och kära, visst lite god mat och några julkappar höjer ju stämningen men det känns som det börjar gå till överdrift. Så när ni sitter där proppmätta och jäser så stanna upp och tänk! tänk på de som inte är med er! utan sitter själva, ligger på sjukhus, bor på äldreboende, har det knappert ekonomiskt, riskerar bli misshandlad,har endast en vän flaskan. Med denna tanken så kanske ni börjar fundera på hur man kan göra istället. Nu ska jag inte klaga och predika mer utan nu vill jag önska er alla en Riktigt God Jul och Ett Riktigt Gott Nytt År. Var rädda om er så tar vi nya tag inför det kommande året med en stor nyfikenhet och positiv anda. Liberala Hälsningar...

1 kommentar:

  1. Önskar dig och Kalle GOD JUL från oss alla här uppe..
    Kram/Maria

    SvaraRadera