lördag 5 september 2009

Fältkonferans Södertälje!

Ja då var man hemma igen efter 2 dagar i Södertälje.Det var både intressant och lärorika dagar.Då vi i Halland inte har någon ombudsman/kvinna så bestämde vi i Länsförbundets AU att vi skulle närvara på deras möte.Det blev jag som var med på ombudens möte, och det var ok för de andra deltagarna.Jag märkte ju rätt snart att det finns en hel del info som vi har missat i Länsförbundet då vi inte har haft någon ombudsman/kvinna.Det kommer ju bli bättring på detta nu när vi håller på att anställa en sådan,dock ingen person bestämd ännu.Jag kunde ju inte hålla mej i bakrunden utan blev även inbjuden på små gruppsamtal med olika ombudsmän/kvinnor.Det var väldigt intressant då jag sitter i en annan sits än ombudsman/kvinna och kunde ge min syn på vad,hur de ska jobba och hur det ser ut ekonomiskt (olika förutsättningar för varje länsförbund).Det var även trevligt att träffa Kristian Persson,Bohusläns nya ombudsman.Han kommer säkert att göra ett kanonjobb,och verkar vara en kanonresurs som de har hittat.Men jag märkte ju även att ombudsmännen/kvinnorna har ett nätverk som verkar funka kanonbra, som vi helt har stått utan i Halland.Det är något som är viktigt att ha inför en valrörelse och som jag ser som en viktig uppgift inför den nyanställda att dra igång.Vi i Länsförbundet kommer visserligen ställa upp till 110% att få det att funka.Det var en bra förmiddag med många nya och intressanta infallsvinklar från en annan sida (Tack Ombudsmän/Kvinnor att jag fick närvara).Sedan var våran partisekreterare med och pratade om läget idag,budgetförhandlingar,kommande val och om vad som kan bli viktigt på landsmötet.På Lördagen så lyssnade vi på Anders Parment (ekonomie doktor i företagsekonomi)som pratade om Generation Y 55+.Det var en intressant och bra föreläsning med en del frågor ifrån oss lyssnare.Madeleine Sjöstedt ifrån Stockholm pratade om hur viktigt det i framtiden kommer att vara med sociala medier,som bloggar,facebook bl a.Sedan var det besök av en kunnig och duktig Partikollega,Olle Schmidt.Han började med att tack för en bra valkampanj (EP-valet) som gav oss en positiv effekt.Sedan berättade han en del om hur arbetet ser ut just nu,och vad som kommer att hända,men även om de problem som vi i Europa och resten av världen står inför (Klimatfrågan,ekonomin).Det har alltså varit en mycket bra och lärorik helg i Södertälje.Ha det bra tills nästa gång/Niclas Erlandsson

1 kommentar:

  1. w, vilka spännande två dagar du har haft!!
    Ser lite på hur du skriver och vad du skriver hur olika man ser på saker och ting inom de olika länsförbunden.
    Jag återkommer till dig om det i ett annat forum, mer privat.

    Ha en skön rest av helgen för att ladda om och njuta av lugnet.
    Kram/Maria

    SvaraRadera