torsdag 3 september 2009

Valet 2010

Nu närmar sig valet 2010 med stormsteg.Det kommer säkert bli ett jämt val med en oviss utgång.Vad händer med Piratpartiet,Sverigedemokraterna och klarar KD riksdagsspärren.För våran del så gäller det redan nu att börja tänka i kommunföreningarna hur man når ut bäst till väljarna.Det gäller ju även att få igång alla medlemmarna,det går inte att driva en kommunförening i ett val själv om man ska vinna valet och det ska vi göra.Sedan gäller det nog att vara påhittig med att nå ut med budskapet till väljarna,alla ideer är bra tills motsatsen är bevisad.Sedan är ju förutsättningarna olika i alla kommunföreningar,knacka dörr här på landsbyggden är nog inte så aktuell.Sedan måste man även visa sig,ringa runt till olika samhällsföreningar kanske och fråga om man får komma och göra ett besök.Man kan inte mer än få ett nej,och det kommer vi nog få någon gång men då gäller det att köra vidare och inte ge upp.Sedan har en del sagt att man ska inrikta sig på säkra ställen,jag är tveksam!Man ska givetvis visa sig där det bor säkra Liberala väljare, men även besöka andra områden (typ säkra Sosseställen).Får man bara någon ny röst där så är det ju en vinst för ett Liberalt Samhälle.För min del känns det positivt, och jag hoppas det stämmer på valnatten att det är en sann känsla jag haft.Sedan ska man nog dra lärdom av det som var bra i EP-valet,enkelt och lättförståligt budskap.Nu låter vi de positiva Liberala vindarna ge oss vind i seglet! ända in till en valvinst 2010...Ha det bäst till nästa gång!

2 kommentarer:

  1. Ja du Niclas, Vi har att göra.. :)
    /M

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!Jo det kommer inte bli ett lätt val,men jag känner ändå goda förhoppningar att vi ska göra ett bra val.Vi har ju de goda ideerna och de trevliga partimedlemmarna ute i landet,och tillsammans så blir detta bra tror och hoppas jag/Hälsn Niclas...

    SvaraRadera