måndag 23 november 2009

En dag efter Landsmötets slut!

Ja då var det måndag och livet ska återgå till det normala!Det känns lite trögstartat att försöka komma igång efter en sådan trevlig och intressant helg,som landsmötet i Växjö varit.Men det gäller att tänka positivt,och se på de fina minnena som man har därifrån.Det var många trevliga deltagare där,och vissa känner man bättre än andra och en del umgås man mer med än med andra.Men den gemensamma nämnaren är ändå att vi har roligt på landsmötet,eller var vi än träffas så har vi roligt ihop och det är viktigt.Sedan kan man ju säga att förnuft och Liberala tankar segrade,vilket innebär att många bra beslut fattades.Man var lite orolig ibland när man hörde en del motioner och debatter,men som sagt det blev bra beslut! känner jag iallafall och är nöjd.Sedan var det roligt att få träffa mina trevliga Falköpings Liberaler,och även få se dem i talarstolen.De är alltid lite speciellt att träffa dem,men jag saknade en sockerkaka som jag har blivit lovad.Jag är övertyggad att jag kommer att få den en vacker dag,kanske i Lundsbrunn.En sak som är väldigt positivt är att man får nya input då man är iväg och träffar andra Folkpartister, och det är minst lika viktigt som att deltaga i själva debatten.Jag fick lite information om vad som är på gång ifrån RO,som kan vara bra att veta då man träffar sin kommunförening.Så tack alla glada och trevliga Liberaler,för en fin och bra helg i Växjö.Det känns också bra att veta att det fattas inga ideer i vårat parti,och våra Liberala drömmar och tankar lever vidare om ett bättre samhälle för medborgarna.Jag är också extra glad över att se våra ungdomar göra ett sådant starkt intryck,och att de vågar och verkligen tar för sig.Det känns bra inför framtiden och där ska vi stödja dem så gott vi kan,och även släppa fram dem.Liberala hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar