fredag 27 november 2009

Röstningar i Kommunstyrelsen!

Jag har roat mig med att kolla hur folkvalda kommunpolitiker röstar i kommunstyrelsen.Jag vet inte vad jag ska säga riktigt mer än att allmänheten skulle kolla upp det någon gång.Det är verkligen blandat resultat som voteringarna ger.I ett fall så röstade 1(S) för ja ihop med 3(C),1(KD),1(M) och 1(FP) medans 3(S) röstade nej ihop med Kv (ett lokalt parti här i Hylte Kommun).I nästa ärende så röstade Socialdemokraterna ja ihop med Centern och Kv,Moderaterna och Folkpartiet röstade nej (KD avstod att rösta).Sedan i ett annat fall så fick voteringen följande utfall,S-C-KD och Moderaterna röstade ja medans Kv och Folkpartiet röstade nej.Tala om man inte kan ha en aning om hur voteringarna kommer att utfalla.Resultaten kan ju bli vilka som helst.Jag har märkt att det inte är partipiskan som avgör,utan vem/vilket parti för fram frågan.En slags bypolitik kan man kalla det,men det är något som är fult att säga och ingen vill kännas vid det.Tyvärr så blir ju resultatet det att i slutändan är det befolkningen och kommunen som blir drabbad.Hur man ska komma till rätta med problemet vet jag inte riktigt,mer än att man borde sätta sig in i politiken mer,bli mer intresserad och ifrågasätta.Det är något man bör ta med sig in i valåret 2010 och gå och rösta,och rösta Liberalt.Liberala hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar