tisdag 17 november 2009

Landsmöte!

Ja då börjar det närma sig för ett landsmöte,iår i Växjö.Det är där som den framtida politiken tas fram.Socialdemokraterna har redan haft sitt möte och hade döpt det till Jobbkongressen.Vad jag vet så talade man mycket om arbetslivsrelaterade frågor, och tog även en del beslut också.Men något som jag anser fattas på deras kongress,är besluten som gör att det skapas förutsättningar för att fler jobb skapas,riktiga jobb.På vårat (Folkpartiets) landsmöte finns många bra förslag som kan skapa dessa förutsättningar till att fler jobb skapas.En fråga som kommer upp är LAS,det behövs en reformering av lagen om anställningsskydd (LAS).Jag är övertygad om att det kan bidra till att den svenska arbetsmarknaden ökar.Sedan kommer även frågan om arbetsgivaravgiften upp på agendan,och även där tror jag det kan ha en avgörande fråga om fler företagare kan/vågar nyanställa beroende på vad kostnaden är för företagaren.Jag tror att vi måste börja se positivt på framtiden,och inte vara rädda för att prova lite nya ideer för att lyckas och då är Folkpartiets Slogan helt suverän "Ja till framtiden".Det måste ingjutas lite framtidshopp både hos företagarna och de anställda,ja hela samhället för att vi ska lyckas.Med en Liberal Politik så kan vi lyckas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar