fredag 28 maj 2010

Att förstå en väljares vardag!

Ibland förstår jag inte någonting!ja så kan man ibland höra hur vanliga människor/väljare berättar om något beslut som fattats av politiker.Jag är inte förvånad,många politiker lever tyvärr så långt ifrån vardagen att de inte kan språket som talas ute bland vanliga människor.Där har jag en fördel som jobbar heltid ock endast är en fritidspolitiker,jag har inte ändrat språk.Men hur ska man lyckas med att få ut sitt budskap?berätta vad olika beslut innebär?Jag kan ju tycka att på kommunal nivå så borde vissa politiker stiga åt sidan,släppa in det vanliga människorna.Tyvärr så har det ju blivit att vissa politiker inte har arbetat,vistats ute bland vanliga människor sedan förra valrörelsen,även suttit i kommunala nämnder mm sedan flera år tillbaks.Utvecklingen går så snabbt idag att man måste vistas ute bland väljare och vanliga människor för att förstå deras problem.Detta gäller på alla plan,kommunala,landstings/region och riksdagsplanet.Man kan ju bara se problemen som jag ser dagligen här på landsbygden,men tyvärr så är det inte många uppe i Stockholm som ser eller förstår dem.Se bara på de Röd Grönas förslag på införandet av kilometerskatten,drabbar oss direkt då mjölken kommer bli dyrare eftersom mjölk transporteras med lastbil ifrån lantbrukaren till affären via ett mejeri.Det går inte att transportera detta med järnväg som de Röd Gröna tycks tro.Jag kan nog tro att en del av ett lågt valdeltagande kan bero på ett för långt avstånd mellan politiker och väljare.Detta är något som jag vill ändra på,och jag kommer att försöka behålla kontakten med vanliga människor hur valresultatet än går.Det är där jag får min inspiration,och ser hur samhället kan bli ännu bättre.Ska Sverige växa måste människor få växa,människor måste själva få fatta beslut,ta ansvar och styra sina liv och då måste det finnas politiker som gör detta möjligt.Det är då det är så viktigt att politikerna och väljarna förstår varandra.Liberala hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar