fredag 14 maj 2010

Torups Marknad!


Ja då var vårmarknaden i Torup avklarad!Det har varit en dag som har bjudit på ett perfekt marknads väder,solsken och +17grader varmt.Man har även märkt att något positivt håller på att hända inför det kommande valet.Oppinionsmätningarna börjar gå åt rätt håll,väljarna gillar vårat material.Efter att nu i veckan både varit på Unnaryds marknad och Torups marknad så märks det en klar skillnad,vårat valmaterial går åt som smör i solen.Vi startade vid 8 tiden imorse,och det var lite trögt med folk.Men framåt nio tiden kom det igång,och vid 11 tiden var mina 150 flygblad med min personvalskampanj slut.Det låter kanske inte som mycket,men för oss i en liten kommun så är det mycket.Det var bara att fylla på med nya flygblad när jag höll en timmes middag.Det gick lite trögare efter lunch,och blev lite mer glest med folk framåt 14 tiden,men ca 100st flygblad gick åt efter lunch.Jag är mer än nöjd efter Onsdagens och Fredagens marknader,jag har lyckats få ut ca 450 personvalsflygblad.Det som är intressant att se också är att det känns som de övriga partierna inte har vaknat ännu.Moderaterna kom fram och var mäktigt imponerade av vårat kampanjtält,Socialdemokraterna hade bara ett litet bord och drog inga stora skaror folk,i övrigt så fanns inga andra partier på plats.Det känns positivt att kampanja men vi måste vara noga med att inte känna oss nöjda,övriga partier kommer att vakna och då måste vi vara förberedda.Nu fortsätter kampanjandet med brevlåds utdelning på den Hallänska landsbygden,kampanjmöten utanför matvaruaffärer,Sjönevads marknad bla.Tack ni som besökte Torups Marknad!och jag hoppas vi ses fler gånger under resans gång till en valseger den 19sep för ett "Ja till framtiden"Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar