onsdag 12 maj 2010

Unnaryd Marknad!


Ja då har det varit premiär att kampanja med vårat ny kampanjtält!Det blev Unnaryd som premiären skedde i,och man kan på sätt och vis säga att det fanns ett syfte med att vi valde Unnaryds Marknad.Vi har helt enkelt varit dåliga på att profilera oss där,har endast varit någon sporadisk brevlåds utdelning som skett där.Men nu inför valet 2010 satsar vi hårt på att nå ut till så många som möjligt med våran Liberala politik.Tyvärr så hade vi ju inte vädret med oss,men med ett sådant fint kampanjtält och bra budskap som den Liberala politiken är så är det med ett leende på läpparna som man trotsar regnet.Det märkliga var att vi var ensamma på marknaden,förutom ett litet bord info och några få medlemmar ifrån Socialdemokraterna.Det känndes inte som att dom drog några jätte applåder precis.Jag därimot blev lite förvånad att så många besökte oss,tog imot kampanjmaterial och verkligen ville prata politik.Vissa svor rent ut att de inte kunde acceptera en Röd Grön Regering,en regering som vill slå ihjäl landsbygden.Jag tyckte att jag hann inte göra iordning mina flygblad med min personvalskampanj innan det kom nytt folk som välvilligt tog imot dem.Det var både gamla som yngre som besökte oss,några inflyttade ifrån Holland som valt att bosätta sig i Unnaryd och dess närområde.Nä det var mycket lyckat och jag lovar att vi kommer tillbaks,och om jag förstod det rätt så är det marknad andra onsdagen varje månad.Nu laddar vi om batterierna inför fredagen,då det är Torups marknad som gäller och vi hoppas på lika stort intresse ifrån Torupsborna.Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar