tisdag 4 maj 2010

Vänsterpartiet Ungdomsfientligt!

Jag blir väldigt fundersam då det talas om att det är en hög ungdomsarbetslöshet i Sverige.Jo det är tyvärr sant att den är väldigt hög men vi inom Alliansen jobbar stenhårt med olika lösningar.Alliansregeringen har infört en halvering av arbetsgivaravgiften då man anställer ungdomar under 26år!(jättebra).Detta innebär att det blir billigare att anställa ungdomar,varvid ungdomarna även får en chans att komma in på arbetsmarknaden för de behövs för framtiden.Det som gör mig mycket besviken är att Vänsterpartiet,som nu ingår i den Röd Gröna sörjan föreslår att detta helt ska slopas.De vill alltså att det ska bli betydligt dyrare att anställa ungdomar.Jag vet att det finns främlingsfientliga partier i olika former i Sverige,men att det fanns ungdomsfientliga partier i Sverige var för mig något nytt.Ja för jag kan bara tolka det som att Vänsterpartiet är ett ungdomsfientligt parti.Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar