söndag 11 juli 2010

Almedalen 2010


Då var Almedalsveckan över för iår!Jag har inte besökt detta spektakel,men ångrar att jag inte tog chansen att åka dit.Är det någon gång man ska dit så är det ju ett valår anser jag.Jag har istället följt det via massmedia,twitter och facebook och är inte imponerad.Årets Almedalen var den största hittills med fler seminarier och besökare än någonsin tidigare.Men om man tillhör väljarkåren som ska rösta i valet 2010 så har man totalt misslyckats.De Röd Gröna har hela veckan sagt att man ska satsa mer än Alliansen om man vinner valet?men hallå...det är ju som att idiotförklara hela väljarkåren om man tror att väljarna köper deras förslag.Eller så har de Röd Gröna startat en egen sedelpress,för inte kommer de väl kunna höja skatterna så mycket så de får ihop någon hållbar budget med alla deras förslag på vad de ska göra.Eller Gudrun Schyman som helt enkelt har gått för långt,då hon helt sonika bränner upp 100.000kr.Visst hon fick sitt ansikte i massmedia,men att vara så mediakåt så man gör vad som helst är ju helt absurt.Hon kunde istället skänkt dessa pengar till något väl använt projekt istället,säkert fått ett inlägg i någon tidning också.Nä det känns som Almedalsveckan håller på att bli något om olika julklapps önskelistor och lite som en vecka för inbördes beundran.Jag har mina väljare här i vardagen och behöver inte hålla på med clowneri och trams på Gotland.Men visst många seminarie är mycket bra,och många ser detta som en viktigt sak att vara där! och dessa människor ska man inte klanka ner på.Och jag är inte bitter eller något om ni tror detta,men jag tycker det har tappat sin sak lite då det gäller att få fram trovärdiga budskap till väljarna i vardagen.Trovärdigt budskap till väljarna ska vi ge dem nu när vi är ute på olika torg,marknader och event för nu måste alla ge järnet för ett bra valresultat den 19september.Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar