fredag 30 juli 2010

Alliansgata i Slöinge!


Igår torsdag var jag på Slöinge marknad!Det är en ny grej som Susedalens kör och ridklubb dragit igång.När jag första gången var i kontakt med Marknadsgeneralen Christer Zimmergren så tänkte jag att Slöinge marknad kan det vara något?Men jag tackade ja till inbjudan att medverka.Han berättade då att han skulle placera Allianspartierna tillsammans.Jag kan bara nu med facit i hand känna en glädje över att varit med där.Att stå på rad ihop med KD,Centern och Moderaterna var en styrkedemonstration,och vi umgicks och hade roligt.Det var även roligt att träffa kommunpolitiker,landstingspolitiker ifrån andra orter så som Varberg,Falkenberg och Hylte.En del kände man sedan innan,men det fanns även personer som man är kompis med via det nya sociala nätet (twitter).Det är ju alltid roligt att även få träffa dessa kompisar live så att säga,tänker på Lilith Svensson ifrån Varberg,och Jenny Pettersson ifrån Moderaterna(Facebook).Även den alltid lika trevliga Lars Gustavsson (Riksdagsledamot för KD)var där och hälsade på.Det var även roligt att träffa dessa politiker som ställer upp i de olika valen,och se hur deras valmaterial ser ut,den glade Anders i Leregård(Centern),eller Michael Svensson och Georgia Ferris.Även våran i Folkpartiets riksdagsledamot Jan Ertsborn med fru var och besökte oss,Ann Molander (riksdagskandidat),Lars Fagerström och även mina föräldrar.Hur gick det med kampanjmaterialet då?Jo jag är nöjd och känns som det gick bra,de var intresserade av mitt material,men även av våra riksdagskandidaters material.Sedan vet man ju inte förrän den 19sep om man har lyckats eller ej,men det känns bra iallafall.Vad man kan undra och fundera lite på är hur dessa politiker som ännu inte har kommit fram tänker vinna nya röster,eller gamla när de ännu inte vaknat?hoppas de på att det räcker att kampanja veckan innan valet?Isåfall skulle inte jag lägga min röst på en sådan kandidat,för vad händer efter valet då?försvinner han/hon in i sin bubbla igen tills nästa val.Nä jag tror och känner att det är viktigt att vara ute och visa sig,och att man bryr sig.Nu ses vi nästa gång i Unnaryd,sedan Sjönevads marknad, men kan även dyka upp med kort varsel var som helst.Jag vill passa på att tacka Jan och Ulla Ertsborn,Ann Molander och Lars Fagerström för stödet på Slöinge Marknad,även Christer Zimmergren med medlemmar i ridklubben för en trevlig och bra marknads dag.Rösta Liberalt i valet 19 september!

1 kommentar: