onsdag 14 juli 2010

Unnarydsdagen!


Ja då har den stora dagen varit!När vi innan i vår varit och kampanjat på Unnaryds marknad så har det regnat,varit kallt och lite folk men trevligt och gemytligt.Alla knallar och personer har sagt till oss att vi måste besöka den stora sommar marknaden,som äger rum ihop med Unnaryds dagen.Sagt och gjort!vi var där klockan 08.00 imorse och blev chockade,vår plats som vi haft innan var redan upptagen plus en stor gräsplan och lite till.Vi fick välja egen plats om vi hittar någon sade de ansvariga,och vi hade tur och hittade vad vi trodde skulle kunna bli en bra plats.Sedan vet knappt jag vad som hände,ballongerna tog slut,pennorna tog slut,mitt valmaterial fick fyllas på och vid 13.20 tiden kände vi oss nöjda.Vi hade inte i vår vildaste fantasi kunnat drömma om en sådan uppslutning av folk,ifrån både Småland (Växjö,Ljungby,Forsheda),samt ifrån Malmö,Göteborg,Halmstad,Tyskland och Danmark som det var.Och vilka trevliga och intressanta samtal det har varit,allt ifrån jaktfrågor (Vargfrågan),kommunala frågor,vapenexport,vindkraft,varför rösta på Folkpartiet jag glömmer säkert några frågor också.De ansvariga för Unnarydsdagen där Unnarydsmarknad är en liten del pratade om ca 10.000 besök i hela Unnaryd denna dagen,jag tror de har rätt.Vad som mer händer denna dag är prova på att sjunga i kör i kyrkan,lådbilsrace,veteranbilsträff ja hela Unnaryd var i kaos.Nä jag kan bara konstatera att detta var en dag utan dess like,ingen var negativ till vår politik utan bara positivt,jag var tvungen att fotografera några tjejer,fick även skriva autograf,ja allt märkligt hände där och solen sken och temeraturen var på topp +26grader.Det är sådana här kampanjdagar som man sent kommer glömma,och som gör valkampanjen så extremt rolig och trevlig.Kan ju även nämna utan att skryta att vi har de snyggaste,de bästa kampanjmaterialet (hästsläp och kampanjtält),vi syns verkligen och folk blir nyfikna.Har även hört ute på bygden att folk tycker det är roligt att vi syns,har tydligen inte gjort det innan.Slutsatsen efter en lång dag kan jag summera på följande vis!Det känns bra,och känns som vi kan göra ett bra val i september.Tack alla ni som gjorde denna dag till en succe!Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar