onsdag 18 augusti 2010

Fegen!


Idag är det brevlåde kampanj som har gällt! Ja det är en av min grej i min valkampanj att personligen besöka olika småorter, byar och dela ut budskap om ett mer Liberalt samhälle. Det är först då som man har störst chans att träffa väljarna, och träffa dem hemma i vardagen. Färden gick först till Krogsered, för att sedan komma till Fegen. Fegen är en liten ort som vägrar ge upp! Invånarna ska ha all credit till deras iderikedom, framtidstro, och deras vilja att vägra ge upp. De driver dagis, har en musikfestival och har alltid något nytt på gång. De är även duktiga på att ställa upp för sin by, både privat och via olika företag som går in och sponsrar ekonomiskt. Nä det är en liten fin, gemytlig by som verkligen frodas och ligger vackert vid sjön Fegen. Det var även trevligt att bli inbjuden på en kopp gott kaffe och lite hembakad kaka, och se att ungdomen stannar och bildar familj i orter som Fegen. Hur gick det med mitt budskap då? Jo som många gånger förr i denna valrörelsen så missbedömde jag läget, 200 valfoldrar hade jag med mig och det tog slut. Nästa gång måste jag helt enkelt ha fler med mig, för när man är ute och kör på landsbygden så vet man aldrig var man hamnar. 200 kanske inte låter så mycket! men varje röst kommer bli viktig i årets val, och alla ska ha fått chansen att läsa vad jag och Folkpartiet vill göra för ett bättre Sverige. Sverige är ett bra land, som kan bli bättre! Glöm inte att du kan börja rösta redan den 1 sep, för du ska väl rösta! Tack Jenny för det goda kaffet och kakan! Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar