fredag 6 augusti 2010

Första veckan!


Ja då närmar sig första semester veckan sitt slut. Det har varit en vecka med både avkoppling och kampanjarbete,både söderut och norrut. I onsdags så gick resan ner till den underbara småstaden Ängelholm. Det är ju en stad som man i regel inte märker av då man passerar på motorvägen och bara ser avfartsskylten. Det kan ju även vara så att dessa små gemytliga städer försvinner av de stora grannstäderna. Men jag har nu varit där och kan djupt rekomendera ett besök,och då även passa på att ta en båttur på Rönne Å som rinner rakt igenom denna vackra stad (En båttur genom "Skånes Amazonas"under sju broar). Men det märks att kommunen försöker profilera sig,göra sig mer kända och de har lyckats. Nu i torsdags gick resan norrut,upp till Kungsbacka och deras torgdag. Kungsbacka är ju också en stad som man i regel bara ser avfartsskylten till när man kör på motorvägen och det är synd. Det är också en gemytlig och vacker stad,och som verkligen växer. Det var mest för att se deras marknad och vara ett stöd i kampanjarbetet som gjorde att jag var där,men även att få deltaga i deras kommunförenings kampanjmöte. Det är ju en stor skillnad att komma ut till sådana stora kommunföreningar,och se deras resurser gentimot vad jag har att förfoga över. De har inför valet fixat en väldigt fin och ändamålsenlig lokal som ligger väldigt bra till. Men jag klagar inte,nöjd med det jag har och det viktigaste är ju att vi får ut vårat budskap så valresultatet blir bra. En intressant sak på marknaden var att det fanns representanter ifrån Piratpartiet och SD på plats. Det är något som jag slipper här i en liten inlands kommun,men jag är och måste vara redo för snart finns de nog även här. Sedan var jag och Jan.E med fru inbjudna till Bengt och Ulrika,det är alltid lika trevligt att få komma hem och prata,umgås som vanligt då det sällan eller aldrig blir tillfälle till det annars. Det var en mycket trevlig kväll med god mat och samtalsämnen. Jag måste bara också nämna den underbara och rofyllda naturen som det bjöds på,underbart. Nu laddar jag för en kommande vecka som är fulltecknad av div arbeten för ett lyckat val,kampanjarbete på olika marknader,med final på Fre-Lör-Sön på Sjönevads marknad. Det märks att valrörelsen har börjat,det är något man har väntat på. Jag hoppas att vi ses ute i valrörelsen. Ett särskilt tack till Bengt och Ulrika för en trevlig vistelse uppe i Kungsbacka,och hemma hos er. Vägen till en omvald Alliansregering går via Folkpartiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar