måndag 2 augusti 2010

Liberal valseger!


Nu börjar många att jobba efter en välbehövlig semester med sol och bad.För min del börjar min semester nu,ja jag valde att senarelägga min semester.Varför detta tänker säkert en del.Det ingår som en del i min planering för att lyckas att göra ett bra valresultat för min egna del,och för ett mer Liberalt samhälle.Min semester kommer innebära stenhårt arbete för att nå ut till väljarna,hjälpa till så att Folkpartiet i hela Halland gör ett bra valresultat.Men visst jag har redan mött en del personer som ställer upp i kommunalval,landstingsval som känns väldigt trötta.Hur man ska lyckas att få igång dessa kandidater som tror det räcker att visa sig ute bland väljarna typ en vecka innan valdagen vet jag inte.Det är bara att beklaga att dessa människor som ska företräda väljarna,och oss övriga Liberaler verkar vara rädda för att möta väljarna i vardagen.Nä det krävs en uppryckning då årets val verkar bli jämnt och att visa sig överallt.Man ska inte vara rädd för att testa små enkla kampanjmetoder,varje röst är värdefull för ett starkt Folkparti i en Alliansregering.Själv har jag numera alltid kamanjfoldrar liggande redo i bilen,man vet aldrig vilket tillfälle som dyker upp.Sedan måste man ta bort skygglapparna ifrån sin kommunpolitik och vara redo för att grannen i grannkommunen kan behöva hjälp.Jag har nu redan besökt både Halmstad,Slöinge och åker på torsdag upp till Kungsbacka för att stötta och hjälpa till för en lyckad valkampanj.Sedan har jag även mitt egna valdistrikt som jag kampanjar i,och har redan fått bra respons då boende är imponerade över att vi syns mer än vi någonsin har gjort innan.Det är glädjande att få höra sådana positiva saker i en pågående valkampanj,sedan vet man ju aldrig resultatet förrän efter den 19sep.Men jag hoppas och tror på ett starkt Folkparti,och att Alliansregeringen får ett fortsatt förtroende att styra Sverige.Rösta Liberalt den 19 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar