måndag 3 januari 2011

Vilken väg ska vi ta?


Med nytt år och ett valresultat som nu smällt in, så pratas det om vilken politik som ska föras i framtiden. Det är inom Socialdemokratin, Centern, Kristdemokraterna det talas mest om vilken väg man ska välja. Men jag skulle även vilja lyfta frågan angående vilken väg som vi inom Folkpartiet ska välja. Ja för jag kan som tillhörande en liten kommunförening och kommun, känna en viss frustration ifrån RO angående hur de tänker och verkar. Jag ska inte låta bitter eller tjurig men en viss toppstyrning kan jag känna och se, vilket i sin tur kan skada partiet på lokal nivå och i slutändan även på riksnivå. Det är sällan eller aldrig någon frågar hur vi på landsbygd eller småkommuner har det, eller hur politiska förslag ifrån partistyrelsen drabbar oss. Men okey vi är ju vana att sköta oss själva och köra med det hemvävda, men det är nog på tiden att börja lyssna även på oss, om inte annat för att få en inblick hur väljarna har, och upplever vardagen för att kunna attrahera dessa väljarna i kommande val. Det går ju trots allt att läsa att Liberala partiet är ett ideparti, den enskildes rätt är alltid viktigare än nationalitets, klass och gruppintressen vilket då även ska gälla oss! eller? Jag hoppas och tror att vi kommer att lyckas, men kan samtidigt inte förneka att jag ser en viss tendens till att vi glöms bort. Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar