fredag 9 april 2010

Bemanningsföretag!

Det talas ofta om bemanningsföretag,som om det vore något negativt!Jag har nog själv haft vissa synpunkter på detta med bemanningsföretag ibland.Men jag har svängt och ser nu det som en resurs både för företagarna och alla dessa människor som jobbar där.För företagen kan det vara en lösning då man får produktionstoppar,och inte är säker på om det är tillfälligt eller något som kommer hålla i sig.Det är även en bra modell då man ska anställa folk att ha bemanningsföretag,man får se vilka som funkar ihop på arbetsplatsen,är nyfikna,visar framfötterna och vill lära sig.Om inte bemanningsföretaget varit på plats så hade man behövt ta in en massa ansökningar och därefter försökt hitta rätt person till det specifika arbetet.Det kan ju även vara så att en person har ett bra CV,men passar ändå inte in/funkar inte på denna arbetsplatsen.Då är ju bemanningsföretagen perfekta!För då får man en inblick i vilka som man tror skulle passa in/göra ett bra jobb,och man har en chans att se dem innan man provanställer någon.Sedan kan man ju inte undvika att det faktiskt är så att just bemanningsföretagen,är en bra hjälp för alla ungdomar att komma in på arbetsmarknaden.Jag ser ju själv på min arbetsplats,då vi nu ska anställa/söker efter rätt människor till de olika jobben.Det finns vissa personer som hade varit rätt lämpade för jobben,som nu jobbar som inhyrda via bemanningsföretag och dessutom är unga.Nä jag tycker nog det är dax att vi börjar se det positiva med bemanningsföretagen,så även fackföreningarna som gärna vill köra kvar i det gamla.Det är faktiskt många duktiga människor som jobbar i bemanningsbranschen,men som tyvärr får mycket skit bara för de jobbar som inhyrda.För kännedom så kommer jag snart att börja blogga om min Valkampanj här på denna bloggen.Jag hoppas ni kommer tycka det är intressant och roligt och jag ser framimot kommentarer och ideer.Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar