fredag 16 april 2010

Valkampanjs Start!


Ja då har äntligen valkampanjen startat!För min del som verkar på landsbygden så är det inte valstugor och torgmöten som gäller!Jo visst jag ska medverka i Falkenberg ihop med Falkenbergs kommunförening,men det är inte mitt huvudmål.Mina väljare finns i småorter som Okome,Drängsered,Gällared mm.Då är det andra event som gäller,besöka dem på deras hemmaplan,lokala fotbollsmatcher tex.Men idag var det flygblads och anslagstavlor som gällde.Jag började min resa med att göra ett stopp i Drängsered och sätta upp affisch i A4 format,med info om vem jag är och vad jag vill.Sedan gick resan vidare till Ätran där jag plockade upp Martina,en super go tjej och arbetskollega som lovat hjälpa mig i valrörelsen.Dessa ungdomar som Martina är helt outstanding,superduktiga,trevliga och många kreativa ideer.Efter hennes tips om färdväg bar det iväg till Gällared,där vi gjorde det första stoppet med flygbladsutdelning.Jag blev överaskad att det var större samhälle än jag visste om,syns inte då man kör igenom på stora landsvägen i normala fall på väg till Ge-Kås och Ullared.Sedan drog vi vidare med stopp vid varje brevlåda som vi såg mot Okome,där fanns både anslagstavla och en massa hushåll som fick info om mig.Martina hade koll på hur vi skulle köra.Färden gick i rask takt vidare mot Askome,och jag säger bara att den Halländska Landsbygden är underbart vacker nu när det är solsken och vår.Vi kom fram till Vessigebro där vi bara satte upp affisch på anslagstavlan,och några få hus fick flygblad då jag missbedömt hur många flygblad som behövdes.Ja de tog slut helt enkelt,men man kan ju se det positivt att då har man lyckats få ut material och info om vem jag är och vad jag vill.Jag får fixa fler flygblad då Martina var heltänd på att hjälpa till fler gånger,och med hennes hjälp går det snabbt,smidigt och jag får väghjälp om vilka vägar man ska köra.Det finns många små samhällen som jag ska besöka innan valdagen så det är bara att köra på.Jag vill samtidigt passa på att tacka Thomas för hjälpen med flygbladen,suveränt bra och Martina för detta underbara stöd,hjälp och trevliga sällskap.Flygblads utdelningen avslutade vi på en mysig Restaurang i Falkenberg,med underbart god mat.Det var vi värda.Jag återkommer med mer kampanjinfo under hela valrörelsen,och hoppas ni tycker det är trevlig och rolig läsning.Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar