fredag 23 april 2010

Dax för något nytt!


Vi närmar oss val,närmare bestämt 21veckor på söndag!Då vore det väl märkligt om det inte i Hylte kommun skulle vara dax för något nytt.I Hylte kommun har det många gånger uppfattats som kommunen med alla politikbråk.Jag kan hålla med om att det ända sedan kommunsammanslagningen 1974,har kantats av bypolitik och de mest märkliga överenskommelserna över blockgränserna.En del av problemen tror jag har med att göra att det 1974 bildades Hylte kommuna,igenom en sammanslagning av Hyltebruks,Torups och Unnaryds kommun och det är beläget i två landskap Småland och Halland.Människorna i Småland och Halland är olika,har lite olika uppfattning om vissa saker och det märks i de olika frågorna i kommunen.Sedan är det en liten kommun (ca 10.200invånare) som ligger i inlandet med de problem som där uppstår.Man kan ju nu under denna mandattiden se hur kommunen har styrts,Centern,Socialdemokraterna,3ex Moderater med i vissa frågor även stöd av ett lokalparti(Kommunens Väl).Men sedan ska man veta att Kommunens Väl sitter igentligen i opposition,ja ni ser ju själva hur märkligt det blir i vissa frågor.Nä jag tror och hoppas!att kommuninvånarna nu tar chansen och går och röstar för förändring.Då tycker jag det hade varit både roligt och intressant med ett Liberalt styre av Hylte Kommun.Det skulle få en positiv inverkan på Hylte Kommun,det är jag övertygad om.Tänk att det i Hylte börjar föras en politik som utgår ifrån individen,bypolitiken är bortblåst och alla bråk som i slutändan drabbar kommuninvånarna.Nä jag tror det hade gjort gott för Hylte Kommun och dess invånare med något helt nytt styre och då ett Liberalt.Jag hoppas att det inte har gått så långt att kommuninvånarna inte går och röstar,utan att de gör sin röst hörd genom att gå och röstar för nu har de chansen om de vill se en förändring.Vi i Folkpartiet Liberalerna i Hylte kommer göra vad vi kan för att få ut vårat budskap, och ser gärna att väljarna kommer med ideer och tankar om hur vi kan förändra.Vi tycker det är dax för ett styre i Hylte Kommun,där vi skapar förutsättningar för varje människa att ta makten över sina egna liv.Jag hoppas vi ses i valrörelsen...Liberala Hälsningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar