onsdag 28 april 2010

Valkampanjen rullar vidare!


Idag kände jag att jag behövde en paus i allt datafiffel,och div sysslor!(datafiffel är ett ord en god vän brukar använda).Därför tänkte jag att jag tar och gör iordning lite flygblad och åker ut en sväng i småbyarna omkring där jag bor.Sagt och gjort så styrde jag min färd imot det första stoppet!Det blev en ort som heter Spångbron,ja ort kanske är att ta i?finns ca 10 hushåll.Men man ska veta att även där bor folk som har rösträtt,en tanke,en uppfattning.Sedan styrde jag mot Halmstad via småvägar tills jag kom fram till Fröslida.Där fanns betydligt fler hushåll,men okej jämfört med dem som bor i städerna så skrattar de säkert och undrar vad jag håller på med.Men jag ser det som en viktig sak att visa dem som bor i de små orterna,att även dem ska känna sig delaktiga i valet och få den information om vad jag står för,och Folkpartiet.Jag känner det även som en frihet att kunna kampanja här på landsbygden, då man som idag fick se bodde Rådjur och hur vårbruket är i full gång.Det är även en slags avkoppling då livet på landsbygden många gånger har sin egna gång.Sedan får man uppleva så många annorlunda saker,som idag när jag svängde in på en liten väg.Jag visste inte var jag hamnar för vägen blev bara mindre och mindre och vips var det grusväg,men döm till min förvåning när det dyker upp nybyggda hus där utmed denna smala grusväg.Vad de låg fint med Björkar,enorm utsikt ner mot Nissan.Jag hoppas att fler får tillfälle,tar chansen att åka ut på landsbygden och kampanjar för det är något så fruktansvärt rofyllt och fint.Man kan ta med sig en liten fikakorg och stanna upp och bara njuta en liten stund,för det rensar hjärnan och det tror jag fler än jag behöver imellanåt.Nästa gång kommer jag som det ser ut nu bli flygbladsutdelning åt Falkenbergs hållet,men det kommer info om det här på bloggen.Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar