måndag 26 april 2010

Kommunala handlingsprogram!

Ja nu jobbas det för fullt ute i stugorna om hur de olika partiernas handlingsprogram ska se ut.Det vankas val och det gäller att ha ett bra program som gillas av väljarna.Sedan kommer det att saltas,eller valfläsk kallas det bara för att väljarna ska tycka att det låter bra.Vilka frågor blir heta i kommunerna då?jag tror jag vet vad som kommer bli hett i Hylte kommun.Det är matfrågan,vindkraft,LOV frågan och äldrefrågan (Parboende).Det är viktiga frågor och ska så också vara men jag är orolig för framtiden.Det är ungdomarna som är framtiden och om man kollar i de olika partierna här i Hylte Kommun så är det inte många,om någon förstagångsväljare som är med och formar framtidens politik i Hylte Kommun.Skulle det sedan vara någon ungdom som är med,så är jag övertygad om att den personen snabbt blir tystad av någon gammal kommunpolitiker som säger att så går det inte att göra,det har funkat i alla år innan och kommer funka även i fortsättningen.Ja det kan tyckas vara en dyster bild jag beskriver av demokratin ute i byarna,kommunerna men är inget onormalt i något av de etablerade partierna tyvärr.Det kan ju i sin tur bero på varför det är så svårt att locka till sig nya unga medlemmar/väljare.Nu är det dax att våga släppa fram de unga,och låta dem ta över för de kan och kommer sköta saker mycket bättre än de gamla kommunpolitikerna som suttit i flera år utan fått något gjort.Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar