torsdag 23 september 2010

Gå vidare!

Nu när valet är färdigt så börjar ett nytt och krävande jobb! Det gäller att hitta sammarbetspartners i olika kommuner. Det är inte alltid politiken som spelar roll, det kan vara personkemin som är viktigare om man ska lyckas gå vidare med ett bra starkt styrande i en kommun. Det är också en stor skillnad på en Alliansregering uppe i Stockholm, det är inte alls säkert att det funkar i en kommun vilket kan innebära annorlunda styre i en kommun. Sedan måste jag bara be er sluta att jiddra om att SD kom in i riksdagen och i kommuner, landsting. Ja visst det är sant, fråga er istället varför så många valde att rösta på dem? alla som röstade på SD kan väl inte vara helt blåsta eller? Jag tror att vi alla måste ransaka oss själva, och ifrågasätta vad vi kunde gjort för att bemöta deras politik på ett bättre sätt i det Röda och Blåa laget. Javisst vissa skyller på massmedia att de har fått för stort genomslag i media, kan till viss del hålla med! men vi har också blivit inlurade i denna fållan av SD som har varit smartare. Nu är det som det är och vi måste göra det bästa av läget, men jag tror det är farligt att som många uttrycker sig att det är typ idioter som har röstat på SD. Jag delar inte SD:s politik och syn på människovärden, men accepterar valresultatet och att människor/väljare själv röstar på vad de tycker passar bäst för dem. Nu jobbar vidare så att väljarna får det som vi alla har lovat i valrörelsen, i mitt fall ett mer Liberalt samhälle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar