fredag 3 september 2010

Röstningen har börjat!


Nu har valrörelsen gått in i en ny fas! Nu har förtidsröstningen börjat och det märks, för det kommer väl sällan så mycket politiskt budskap i brevlådan som det gjort denna veckan. Nu börjar olika fula knep även komma fram vid de olika förtidsröstningsställena, vad jag menar är att valsedlar försvinner/ tar slut. Vi har idag beslutat att hålla en extra koll, då vi inte vet om det är så många som förtidsröstat på oss eller någon helt enkelt slängt bort valsedlar. Det är på vad vi vet idagsläget, på ett ställe som det har varit extra åtgång på valsedlar. Man kan ju visserligen hoppas att det är så i verkligheten att människor har röstat på oss/mej men vi vågar inte tro på detta ännu. Men om det skulle visa sig vara så, då kommer valet verkligen bli den framgång som vi vill det ska bli, och hoppas på. Vad jag bara måste berätta om är dessa trevliga och roliga möten som nu sker, visst ibland möter man människor som man inte kan prata med, eller blir lite rädd av att höra (vad har de för verklighetsuppfattning). Vad vi måste tänka på är att inte tappa greppet! utan att vi kör på ända in i mål. I travet brukar man tala om att upploppet är olika långt på olika banor, detta gäller även i kommunerna, landstingen och riks vilket innebär att vi måste spurta hela upploppet ända in i mål eller ända i kaklet. Vi kan inte stå efter den 19sep och känna att man har mer att ge, då ska man vara helt slut. Kom igen alla ni som är ute och kampanjar, ni gör ett kanonjobb och tillsammans fixar vi ett starkt Folkparti i en fortsatt Alliansregering. Ett starkt Folkparti vill och kan förändra Sverige till det bättre, för alla. För kännedom så kan det tyvärr bli lite långt mellan blogginläggen just nu, det är inte för jag inte vet vad jag ska skriva om utan att min tid är väldigt stressig just nu. Just nu så känns det som att 24timmar på ett dygn är för lite, men jag klagar inte då jag väntat sedan förra valet på denna resan som jag just nu gör. Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar