måndag 17 januari 2011

Bra samtalsklimat= en framgångs faktor!


Efter 2010 års val är jag numera förtroendevald i Region Halland. Jag vet inte hur det har varit innan, men jag är imponerad. Imponerad av det positiva och goda politiska klimatet mellan de olika partierna som sitter i regionen. Det är endast ett parti som sticker ut enligt min mening, och det är Sverigedemokraterna. Problemet med Sverigedemokraterna är att de försöker blanda in rikspolitik och politik som berör dem själva. I övrigt så ser jag en positiv anda mellan alla de övriga partierna och det känns väldigt positivt. Man kan många gånger märka att man inte kan avgöra partibehörighet, det tror jag är en framgångsfaktor för Region Halland. Det känns ju extra bra också då alla verkligen vill jobba för en fortsatt utveckling och tillväxt i Halland, och att det ska erbjudas alla som bor eller vistas här en god hälso och sjukvård. Men även det goda klimatet med tjänstemännen tror jag påverkar till detta. Men är det aldrig några politiska debatter med olika uppfattningar om hur saker och ting ska skötas då? Jo visst förekommer det, men enligt min mening är det endast små justeringsdetaljer. Detta goda politiska klimat borde vi som även verkar i kommunerna försöka få in i den kommunala politiken. Jag vet av egen erfarenhet hur det ibland kan tjabblas om småsaker ute i våra kommuner, vilket i sin tur drabbar kommuninvånarna. Jag tror vi måste snegla mer på Region Halland och se hur de har lyckats, då kommer mycket bli bättre även ute i kommunerna. Men vi i Region Halland får inte heller slå oss för bröstet och känna oss nöjda, vi måste fortsätta arbetet för ännu bättre tillgänglighet och ännu bättre vård för hela Halland. Jag hoppas aldrig att jag ska behöva se ett politiskt klimat i Region Halland, eller i någon av de Halländska kommunerna som bilden jag lagt med. Liberala Hälsningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar