lördag 8 januari 2011

FP+C= Tveksam!


Ja då har samtalen kommit igång angående en sammanslagning av Folkpartiet och Centern. Det är väl i första hand ungdomsförbunden och vissa reportrar som lyft fram frågan. Visst jag kan se vissa fördelar, men nackdelarna är betydligt fler och jag kan inte se vad vi skulle vinna på en sammanslagning. Men därimot är det viktigt att partistyrelsen blir tydlig med åt vilket håll den Liberala skutan ska styras. För just nu känns det som det är endast vissa frågor som lyfts fram, visserligen viktiga men kanske inte alltid verklighets förankrade ute i övriga landet. Vi ska vara ett parti som tror på framtiden, att människor ska ges möjlighet att styra mer över sina liv. Men då måste även iderikedomen som finns utanför partistyrelsen tas tillvara på, och lyssnas av innan man fattar beslut. Vad Centern behöver göra vill jag inte, och ska inte jag gå in på utan det får andra sköta. Men framtiden behöver mer liberalism, och den ska komma ifrån Folkpartiet Liberalerna. Liberala hälsningar...

1 kommentar:

  1. Hej du.
    Jag kommenterar här:
    http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2011/01/liberalism-ar-inte-en.html

    SvaraRadera