onsdag 21 september 2011

Pension!

Idag debatteras det om före detta politiker som får ut pension efter sin tid som aktiva politiker. Jag kan inte och har ingen riktig uppfattning om vad som är rätt eller fel, eller ifrån vilken ålder man ska ha rätt till detta. Men man ska veta att det gäller endast heltidspolitiker med en sysselsättningsgrad inom politiken med 40% eller mer. Vad man även ska veta som oftast glöms bort är att detta inte gäller oss Fritidspolitiker. Vi Fritidspolitiker lever under helt andra omständigheter, och får hela tiden försöka hitta lösningar som gör att våran arbetsgivare, våra förtroendeuppdrag går ihop så vi kan leva på detta. Vi lever många gånger ett liv som jag är övertygad om att många inte skulle vara intresserade av att leva. Men jag ska inte klaga! jag har själv valt att ha mitt liv såhär, och jag brinner för detta då man kan se resultat. Sedan måste jag ge ett stort beröm till min arbetsgivare som varit så förstående och att vi kunnat hitta en lösning som passar både mig och arbetsgivaren. Detta är något som man måste veta och vara upplyst om då det lätt blir tal om Politikerförakt. Sedan kanske man ska se över reglerna om pensionerna för politiker som lägger av, då detta säkert som mycket annat i samhället hela tiden behöver förnyas och uppdateras.

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig precis. Förstår även dem som reagerar på nyhetsflödet. All info kommer aldrig fram så är det inom mitt yrkesliv oxå.

    Har tänkt på det ett tag och tanken har slagit mig att du kanske bara jävlas lite. Nej då, men några enter-slag i dina texter hade vart bra. Lovar du får fler läsare som orkar sig igenom dina inlägg då!

    Ha en trevlig eftermiddag!

    SvaraRadera